Meestgestelde vragen

  1. Welke educatieve programma’s voor op school zijn er?
    Via onze keuzehulp voor docenten kun je per niveau bekijken welke mogelijkheden we hebben (op school, maar ook buiten de school). Of kijk in ons programmaoverzicht.
  2. Voor welk(e) niveau(s) zijn de programma’s op school bedoeld?
    We hebben programma’s voor verschillende niveaus. Via ons programmaoverzicht kun je het aanbod filteren op het niveau van je groep.
  3. Zijn er kosten verbonden aan de programma’s op school?
    Nee, onze programma’s zijn gratis. Er worden alleen kosten berekend bij annulering binnen zes weken voor de geplande datum.
  4. Hoe lang duurt een programma op school?
    De duur van een programma op school verschilt per programma. De exacte duur zie je bij de beschrijving van het desbetreffende programma in ons programmaoverzicht.
  5. Moet ik iets voorbereiden voor een programma op school?
    Nee, je hoeft niets voor te bereiden. In het webdossier ‘Goed voorbereid op school‘ vind je eventueel tips als je toch graag iets aan voorbereiding wil doen.
  6. Is er een minimum en maximum aantal deelnemers?
    Ja, minimaal 12 en maximaal 30 leerlingen per programma. Voor het (voortgezet) speciaal onderwijs en praktijkonderwijs kan hiervan na overleg met de planning (planning@prodemos.nl) worden afgeweken.
  7. Kan ik groepen van verschillende niveaus samenvoegen?
    Nee, helaas is dit niet mogelijk. De programma’s worden aangepast aan het niveau van de klas.
  8. Hoeveel begeleiders van ProDemos zijn aanwezig bij een programma op school?
    Dit is afhankelijk van het programma, maar doorgaans is er 1 begeleider van ProDemos aanwezig.
  9. Hoeveel begeleiders vanuit de school kunnen aanwezig zijn?
    Er moet minimaal 1 begeleidende docent aanwezig zijn, die de leerlingen kent. Er geldt geen maximum aantal begeleiders.
  10. Vanaf hoe laat vinden uitvoeringen plaats?
    De vroegst mogelijke starttijd voor onze programma’s op school is 9.00 uur.
  11. Is er van tevoren contact met de gastlesdocent mogelijk?
    Ja, de gastdocent neemt na de aanmelding contact met je op en bespreekt de opzet en de organisatie van het programma. Je vindt de contactgegevens van de ingeroosterde ProDemosbegeleider bij jouw reservering(en) in het reserveringssysteem.
  12. Hoe reserveer ik een programma voor op school?
    Een programma voor op school reserveer je via ons reserveringssysteem. Op de programmapagina van het betreffende programma staat een link naar ons reserveringssysteem. Als test reserveer je de verkiezingsgastles voor de Provinciale Staten via ons nieuwe reserveringssysteem. Heb je de reservering correct geplaatst, dan ontvang je een automatisch gegenereerde e-mail ter bevestiging van de aanvraag.
  13. Ik heb een reservering gemaakt, maar geen bevestiging ontvangen. Is de reservering wel gelukt?
    Kijk in het reserveringssysteem voor een overzicht van jouw reserveringen. Wanneer de reservering daar niet staat, hebben wij jouw reservering niet ontvangen. Wellicht staat de bestelling nog in het ‘winkelmandje’?
  14. Ik heb geen herinneringsmail ontvangen. Kan deze alsnog of opnieuw verstuurd worden?
    Het kan zijn dat deze e-mail in je mailbox in de map ‘ongewenste e-mail’ terecht is gekomen. Neem, wanneer dit niet het geval is, telefonisch contact met ons op via 070 – 757 02 00.
  15. Ik wil een programma voor op school voor volgende week reserveren, maar ik zie geen data in het reserveringssysteem.
    Dit klopt, je ziet alleen beschikbare data vanaf drie weken en verder. Je kunt namelijk tot drie weken voor de uitvoeringsdatum een programma op school aanvragen.
  16. Ik wil een reservering graag wijzigen naar een andere datum of annuleren, kan dat?
    Voor alle onderwijsprogramma’s die ProDemos aanbiedt, gelden dezelfde annuleringskosten en waarbinnen kosteloos kan worden geannuleerd. De annuleringskosten bedragen vijftig euro (€50) per uur met een minimum van honderdvijftig euro (150€) per programma. Er geldt een annuleringstermijn van 30 werkdagen (6 weken); als er geannuleerd wordt korter dan 30 werkdagen voordat het programma plaatsvindt, worden de annuleringskosten in rekening gebracht. Kijk voor meer informatie bij onze algemene voorwaarden.
  17. Ik heb het verkeerde programma gereserveerd. Kan ik mijn reservering wijzigen?
    Je kunt de boeking dan annuleren door een e-mail naar planning@prodemos.nl te sturen. Vervolgens maak je zelf een nieuwe reservering voor het juiste programma. Ook hierbij geldt dat dit tot 30 werkdagen (6 weken) voorafgaand aan het programma kosteloos kan.
  18. Ik wil meerdere programma’s reserveren, hoe doe ik dat?
    Maak per programma een aparte reservering. Het is niet mogelijk om meerdere programma’s te reserveren met 1 boeking. Voor 3 klassen plaats je 3 reserveringen met de exacte lestijden. Deze rooster je bij voorkeur na elkaar in en NIET parallel.
  19. Ik wil voor 1 klas een gastles reserveren, kan dat?
    Nee, helaas is dit niet mogelijk. ProDemos verzorgt op één school per dag minimaal twee, maximaal vijf lesuren.  Een blokuur voor één klas (dus 2×45=90 minuten) is wel mogelijk.

Toch nog vragen?

Voor andere vragen of problemen bij het doen van je aanvraag kun je contact met ons opnemen op via 070 – 75 70 200 of door een mail te sturen naar planning@prodemos.nl.